Dakwah Maksud Hidup


widgeo.net

Sunday 20 April 2014

Aku mencintaimu Karena Allah

Namun aku tahu cinta itu hakikatnya pengorbanan
Cinta itupun tak mesti berpadu
Oleh sebab itu aku pergi
Menuju kepada Sumber Cinta

Nabi Ibrahim as sangat mencintai istrinya Siti Hajar
Nabi Ibrahim as pun sangat mencintai putranya Ismail
Namun Cinta Nabi ibrahim as kepada Allah SWT diatas segala galanya
Oleh sebab itulah Nabi Ibrahim as meninggalkan istrinya dan putranya
Di tengah padang tandus nan gersang
Tanpa ada tanda tanda kehidupan
Untuk mendapatkan Cinta yang Hakiki

Kalau kita ditakdirkan bersatu
Pastilah akan bersatu lagi
Kalau kita tidak ditakdirkan bersatu
Biarlah kita akan bertemu nanti di akhirat
Aku pergi memenuhi panggilan Illahi
Untuk menyampaikan agama diujung dunia sana

Aku pun tidak mengetahui
Apakah aku akan kembali
Boleh jadi aku tidak pulang lagi
Karena dijemput malaikat Maut
Atau engkau kekasihku yang mendahului
Menunggu sambil berteduh di taman syurga

Aku mencintaimu karena Allah
Namun Cintaku kepada Allah SWT di atas segala galanya
Selamat tinggal kekasihku
Doaku selalu menyertaimu

( Puisi untuk shahabatku yang kini sedang berdakwah ke negara jauh )

No comments:

Post a Comment

Kami akan sangat berbahagia apabila anda memberi komentar atas tulisan di atas. Jazakallooh atas segala perhatiannya.